sobota, 20 kwietnia, 2024

Dobre Piwo + Piwny Produkt Turystyczny w Mieście Piwowarów

Zagłębie Rzemieślniczego Piwa w Piotrkowie wkrótce doczeka się produktu turystycznego, który ma szansę na stałe podbić serca fanów chmielowego trunku. Poza tym, już w kolejnym roku mamy okrągłą rocznicę 800 – lecia założenia miasta, dodatkowa promocja i samorządowe inwestycje z tym związane na pewno wesprą ten wyjątkowy produkt.

Kluczem do sukcesu jest jednak samo piwo. Doskonale rozwijający się prywatny browar Jan Olbracht jest przykładem sukcesu w branży małych rzemieślniczych browarów. Jego właściciel stawia też mocno na turystykę w tym, tą skierowaną do turysty indywidualnego. Jest to ewenement w skali kraju. Browary przemysłowe całkowicie odpuściły ten obszar, co skutkuje dużą marketingową szansą dla ośrodków takich jak Piotrków. Tak jak inne małe browary, Jan Olbracht szuka oryginalnych smaków. Fanów whisky i brandy powinno zachęcić nowatorskie piwo leżakowane w beczkach po mocnych alkoholach, z wyjątkowo wyczuwalną ich nutką.

Piotrków to oczywiście nie tylko Jan Olbracht. Znajdziemy tu także Corneliusa. Może trudno stwierdzić w tym przypadku, iż jest to browar niszowy, ale zdecydowanie trzyma dobrą solidną jakość. Jego obecność w ramach piwnego produktu wydaje się dawać ewidentne korzyści, gdyż jest to marka dość mocno rozpoznawalna, o ugruntowanej także na mazowieckim rynku pozycji.

Co czeka nas w 2017 roku w ramach piwnego weekendu i szerszego produktu piwnego w Piotrkowie? Przede wszystkim dalszej przebudowie ulegnie Centrum Edukacji Browarniczej. Ma to być miejsce robiące wrażenie, instalacje do produkcji piwa imitujące takową na miejscu, browar do góry nogami i pełna gama piwnych produktów i półproduktów przyciągną tu na pewno nowych fanów.

Dopracowaniu ulegnie też produkt Piwnego Weekendu. Uczestniczące w nim hotele są w większości prywatne. To powoduje, iż także w tym przypadku elastyczność jest dużo większa. Nie zapominajmy o Łaźniach Piwnych, te są doskonałym uzupełnieniem produktu.

W ramach 800 – lecia Piotrkowa planowane są też działania wspierające produkt regionalny i nie tyczy się to tylko piwa. Na Rynku będą serwowane regionalne dania, szykowane są również specjalne atrakcje ze słodkościami, w roli głównej wystąpi marcepan.

W ramach produktu cyklicznie odbywać się będą wycieczki – zwiedzanie browarów, planowane są też specjalne edycje z przewodnikami w strojach historycznych.

Czekamy na więcej szczegółów, ale już dziś pomyślmy by wybrać się na Piwny weekend do Piotrkowa Miasta Piwowarów, by wspólnie świętować jego 800 – lecie.

Trzymamy kciuki za rozwój piwnego produktu turystycznego. Miejmy nadzieję, że natchnie on inne ośrodki do podobnych działań. Podwarszawska Warka i Ciechanów mają tu szczególny nie wykorzystany potencjał.

Może Cię również zainteresować

Bądź na bieżąco

5,032FaniLubię
0ObserwującyObserwuj
0ObserwującyObserwuj

Najnowsze