czwartek, 28 marca, 2024

Pokemony będą rządzić na ulicach Warszawy w weekend 17-18 lipca

 

 

Już 17-18 lipca Warszawa będzie jednym z miast organizatorów Pokemon Go Fest. Pokemonowy event po raz pierwszy zawita do Polski. Istnieje duża szansa iż warszawskie ulice i turystyczne atrakcje będą pełne tłumów szukających rzadkich Pokemonów. To także okazja do przetestowania Gier jako narzędzi promocji turystycznej.

Pokemon Go Fest – okazja do promocji Warszawy i okolic

Gra Pokemon GO ma swoich wiernych fanów, jest ich też dość sporo w Polsce. O aktywność tego środowiska dbają też współpracujący z producentem gier You-Tuberzy m.in. Kushi. Zapewne to także dzięki ich aktywności doczekaliśmy się edycji Go Festu w polskim mieście.

Go Fest to rodzaj specjalnego, biletowanego wydarzenia, podczas którego gracze uzyskują możliwość zapolowania na specjalne niedostępne w innych okolicznościach Pokemony. Zwykle jest też, tak że normalnie rzadko występujące Pokemony są dużo łatwiejsze do załapania podczas tego typu wydarzenia. Organizatorzy dbają o to by uczestnicy dostali coś unikalnego.

Społeczność graczy Pokemon Go jest bardzo mobilna i zdeterminowana. Z pewnością wielu z nich nie przepuści takiego wydarzenia jak Pokemon Go Fest w Warszawie.

Jest to też doskonała okazja do promocji Warszawy i jej turystycznych atrakcji. W tym jednak konkretnym przypadku odpowiedzialność za działania reklamowe wziął twórca gry Ninatic. Szkoda bo nie słychać o zaangażowaniu przewoźników kolejowych, autobusowych i lotniczych, które z pewnością było by zasadne.

Pokemon Go to także szansa dla poszczególnych atrakcji Mazowsza?

W przeszłości niektóre komercyjne podmioty jak centra handlowe starały się przyciągać młodych graczy możliwościami jakie dawał im Pokemon Go. Nie słyszeliśmy jednak, by o takowe starały się turystyczne atrakcje.

Można sobie bowiem wyobrazić uzgodnienie z twórcami gry umiejscowienia np. gniazd rzadkich pokemonów w obrębie turystycznej atrakcji.

Pokemony smocze mogły by np. występować w okolicach zamków, jak Zamek Czersk, a te wodne w okolicy wiślanych plaż. Z pewnością byłby to dodatkowy magnes dla młodych graczy by spędzić więcej czasu w danej atrakcji.

Gry jako narzędzie promocji turystycznej – są pierwsze jaskółki, ale boom dopiero nadejdzie

Wydaje się iż gry mogą być ciekawym partnerem, narzędziem do promocji turystyki zarówno w Polsce jak i zagranicą.

Polska branża gamingowa rozwija się naprawdę dynamicznie. Szczególnie w obszarze gier drogi, ale także symulatorów otwierają się możliwości i synergię dla turystyki. Już wkrótce kilka produkcji z kategorii wspomnianych gier drogi ma wypuścić Road Studio.

Podczas wirtualnej podróży moglibyśmy  zwiedzać określone atrakcje turystyczne. W ten sposób można inspirować do prawdziwej realnej podróży do promowanej destynacji. Efekt product placement wydaje się tu ewidentny. Organizacje turystyczne byłby by gotowe wesprzeć tego typu projekty. Warszawska Organizacja Turystyczna aktywnie i skutecznie zabiegała o organizacje Pokemon Go Fest.

Co ciekawe pierwsi polscy producenci gier już próbują nawiązywać podobne sojusze. Studio Brave Lamb właśnie ogłosiło partnerstwo z prestiżowym Muzeum I Wojny Światowej z Wielkiej Brytanii.

Brave Lamb Studio rozpoczyna współpracę z Imperial War Museums przy grze War Hospital

Podobne działania w skali mikro/ lokalnej czy na szczeblu Polski są łatwe do wyobrażenia. Na przykład gry typu Train Station Renovation mogłyby wspierać projekty takie jak Parowozownia Skierniewice. W produkcje symulatora Parku Rozrywki z pewnością zaangażowała by się też Energylandia. Pomysłów jest wiele, warto wykorzystać potencjał polskiego gamingu i przekuć go w promocje ciekawych atrakcji turystycznych nie tylko tych w samych okolicach Warszawy.

Czekamy na efekt Pokemon Go Fest z pewnością zostanie zgromadzony ciekawy materiał który posłuży dalszych działaniom tego typu.

Parowozownia Skierniewice – perła na industrialnym szlaku Mazowsza

 

 

Może Cię również zainteresować

Bądź na bieżąco

5,032FaniLubię
0ObserwującyObserwuj
0ObserwującyObserwuj

Najnowsze